Tuesday 7 July 2009

Open Air Drum 'N' Bass Summer Festival 2009, live report!

Εδώ και καιρό περιμέναμε πως και πως να έρθει η ώρα για το 9o κατά σειρά Open Air Drum 'N' Bass Festival της HMSU, που φέτος έγινε στο χωριό Kutina λίγο έξω από τη πρωτέυουσα της γειτονικής Βουλγαρίας.

Το trip ξεκίνησε από Αθήνα με το λεωφορείο που έκλεισαν οι Funxion ειδικά γι αυτήν την εκδρομή και λίγο μετά τις 3 τα ξημερώματα έφτασε στη Θεσσαλονίκη. Αναχώρηση κατευθείαν για Βουλγαρία σε ένα μακρύ ταξίδι που ήταν σίγουρο ότι θα αποτελούσε μία ξεχωριστή εμπειρία και για μένα και για τον margasv καθώς ήταν η πρώτη φορά που θα βρισκόμασταν σε ένα τέτοιο γεγονός. 40 ώρες συνεχόμενη μουσική από drum 'n' bass, dubstep, 2-step, breacore etc με πολύ φτηνό εισητήριο μόνο 10 ευρώ ή 20 λέβα.

Day 1 Friday

Γύρω στις 10 το πρώι φτάσαμε στα Σόφια για μία γρήγορη στάση και μία μικρή περιήγηση σε αυτήν την όμορφη πόλη με την κεντρικοευρωπαϊκή κουλτούρα και αρχιτεκτονική. Το απογευματάκι αναχώρηση για το Open Air και μόλις φτάνουμε αντικρίζουμε ένα πολύ ιδιαίτερο και εντυπωσιακό σκηνικό το οποίο ήταν στήμενο σε έναν λόφο λίγο έξω από το χωριό, ενώ ήδη είχαν αρχίσει να στήνουν τις σκηνές τους οι πρώτοι ταξιδιώτες. Είχαν ήδη αρχίσει τα πρώτα dj sets από τις 6 το απόγευμα και κατευθείαν συνηδητοποιήσαμε οτι πρόκειται για τον καλύτερο ήχο που έχουμε ακούσει ever, γρήγορα γρήγορα να στήσουμε τις σκηνές μας και να ξεκουραστούμε λίγο άπο το ταξίδι για να απολάυσουμε μία μπύρα. Οι πρώτες μουσικές που ακούστηκαν ήταν κυριώς dubstep, 2-step από τους Βούλγαρους της διοργανώτριας HMSU εν αναμονή των Ελλήνων Harris(Funxion Crew) b2b Kernelcoremode (Creative Space) που ξεσήκωσαν το κοινό με dubstep εκεί γύρω στις 2200-2300. Στην συνέχεια ανεβήκαμε με Acidtrip και γουστάραμε πολύ με Taxman(BG) and MC Det(UK) σε ένα πολύ καλό live act υπό drum 'n' bass ήχους. Αμέσως μετά περιμέναμε να ακούσουμε ένα από τα πιο μεγάλα ονόματα του festival, τον Καναδό Capital J, γνωστός για τα remix του σε γνωστές mainstream επιτυχίες. Για να πω την αλήθεια δεν με ενθουσίασε καθόλου ο Capital J, αν και οι περισσότεροι εκείνη την ώρα τα έσπαγαν(είχαμε και την κούραση του ταξιδιού). Δυστυχώς όμως δεν αντέξαμε άλλο και την κάναμε για την σκηνή με σκοπό να ξεκουραστούμε λίγο για να αντέξουμε τις επόμενες ώρες.

Day 2 Saturday

Τι καλύτερο από το να ξυπνήσεις με drum 'n' bass? Γύρω στις 1100, και ενώ οι Αbent b2b NuMark (Funxion Crew) που κινήθηκαν σε techstep/neurofunk μάθαμε ότι έπαιξαν πολύ ωραία, δυστυχώς δεν τους προλάβαμε, οι djs συνέχιζαν να τα σπάνε και σηκωθήκαμε για να κάνουμε μία βόλτα και να ακούσουμε M@d Twist και στην συνέχεια Scop και Asian Detective. Aφού είχαμε μπει για τα καλά και πάλι στο κλίμα ξαφνικά ακούσαμε κάτι εντελώς διαφορετικό. Ήταν οι νεαροί Apo & Neneva που αποτελούνται από έναν dj και μία τραγουδίστρια που ελάφρυναν κάπως το κλίμα ερμηνέυωντας γνωστά κομμάτια με dubstep και reggae στοιχεία στην παραγωγή. Next live act οι R.O.B.T.F. που είναι τρεις Βούλγαροι, dj, drummer και ΜC. Κινούμενοι φυσικά σε d'n'b παρουσίασαν ένα πολύ ωραίο live act γεμάτο δυναμισμό και ενέργεια. Aπό εκεί και πέρα ακούσαμε τους Balkansky ft.Ruth, Thought και Treo (κατά σειρά εμφάνισης on stage) και το festival έφτανε σιγά σιγά στο αποκορύφωμά του.

Έτσι, τα μεσάνυκτα βγαίνουν στην σκηνή οι δικοί μας Disphonia μαζί με τον MC Det σε ένα πολύ δυνατό live παίζοντας neurofunk και techstep και γαμιώντας! Tο κλίμα που επικρατούσε από κάτω ήταν φοβερό με τον κόσμο που μαζεύτηκε να μην σταματάει με τίποτα να χορεύει στις μουσικές των Disphonia και να λατρεύει τα φωνητικά by MC Det, o oποίος τό 'χει! Ένα ''διάλειμμα'' και αμέσως πίσω για Break και μετά για Audio. Οι δύο Άγγλοι djs έπαιξαν κατά κύριο λόγο breaks και αποτελούσαν και αυτοί δύο πολύ μεγάλα ονόματα που φιλοξένησε το fest για φέτος καθώς παίζουν σε πολλά clubs ανά τον κόσμο. Από εκεί και πέρα ακολούθησε πολύ μουσική, χορός, ένα δίωρο για ύπνο, όταν και ακούσαμε να αποκαλούν τον Cooh ως τον καλύτερο dj της νοτιοανατολικής Ευρώπης, επί λέξει. Με το καλημέρα στις 7 το πρωί πιάσαμε τις μπύρες, ζεσταθήκαμε και κουνηθήκαμε με το mash-up των τύπων της HMSU από τις 8 ως τις 1000 . Γύρω στις 1200 αναχωρήσαμε από τον χώρο για μία στάση στην Σόφια και μετά επιστροφή Ελλάδα, ανανεωμένοι και ευχαριστημένοι από αυτήν την εμπειρία.

Τελικός απολογισμός:
Ένα πολύ καλό festival που φιλοξένησε πάνω από 30 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο και τις πόρτες του πέρασαν πάνω από 4000 άτομα. Το fest αυτό αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά στην γειτονική Βουλγαρία, ενώ η d'n'b είναι γενικά popular όπως πληροφορηθήκαμε, αλλά και όπως παρατηρούσαμε τον κόσμο. Εντύπωση μας έκαναν οι σχετικά μικρές ηλικίες του κοινού για τέτοια κατάσταση, καθώς και το ότι φαίνονταν όλοι αυτοί πως μόνο τυχαία δεν ήταν στον χώρο αυτό το 3ημερο. Αντίθετα, νιώθανε 100% τα vibes της dnb, ενώ ξέρανε πάρα πολλά κομμάτια, κρίνοντας από τις αντιδράσεις τους! Βέβαια δεν έλλειπαν και κάποιοι πόζεροι, αλλά κι αυτοί ήταν στην φάση!

Ήταν πάντως κάπως περίεργη η κατάσταση, σε μία χώρα που τώρα σκάνε τα αγαθά του καπιταλισμού, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Το μόνο αδύνατο σημείο του Open Air Drum 'N' Bass Summer Festival 2009 είναι το ανοργάνωτο camping, με λίγη δουλειά όμως μπορεί να στρώσει αρκετά. Σίγουρα πάντως αποτελεί ένα γεγονός που αξίιζει να παρεβρεθούμε ξανά αφού είναι κάτι εντελώς διαφορετικό σε σύγκριση πάντα με αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα. Cheers!!!